domingo, 28 de octubre de 2018

Dinamica 9. Assertivitat segons situacions




DINAMICA 9. ASSERTIVITAT SEGONS SITUACIONS 

-DINAMICA DE CONEIXEMENT I CONFIANÇA
-DINAMICA DE ASSERTIVITAT


OBJECTIUS

-Buscar en diferents situacions quina seria la més assertiva.Veure quin es el nostre grau de assertivitat en les diferents situacions que sen´ns presenten en el nostre dia a dia

-Com a grup ajuda a crear novament confiança entre els participants i fer que es coneguin més entre ells.


EDAT

A partir de 16 anys

MIDA DEL GRUP

Per poder fer la dinámica pot ser a partir de 2 persones però lo més adequat per veure diferents posicions entre 5 i 15 persones.


MATERIALS

Tenir una situació definida ja sigui per paper o explicada on  poder veure el nostre desenvolupament sobre ella.


DESENVOLUPAMENT

Aquesta dinámica tracta de poder veure quin es el nostre grau d´assertivitat segons diferents situacions
La seva realització es posar en un full tres o quatre situacions (en el cas de la que vam realizar ala clase van ser 3 situacions) on ens explica amb algunes premisses una situació.
Nomès ens mostra l´introducció no el desenllaç, ja que aquí esta el treball de cadascú.
Aleshores hi ha una pauta on ens ajuda  a poder respondre dintre de l´assertivitat o el més semblant:
-  quan tu...…..( aquí exposes la situació de que et provoca la situació)

-em sento….(aquí exposes l´emocio que et provoca la situació)
-i això provoca que.....(expliques les conseqüències)
-M´agradaria que....(sol.licites el que vols)
Doncs bé cadascú respon com creu que seria la manera correcta i una vegada s´hagi respòs tot doncs es fa una posada en comú de tots els participants i així veure les diferents maneres que apareixen.
EL dinamitzador pot Ajudar a conduir la dinámica per si algú no ha sapigut trovar la manera assertiva doncs per poder reconèixer com seria


AVALUACIÓ

Aquesta dinámica es una gran eina per presentar situacions de la nostra vida diària que potser moltes vegades ens trrobem i reaccionem, doncs ens ajuda a saber veure si ho fem d´una manera assertiva, o no i si no es així poder treballar la manera de intentar-ho.

També ens aporta una part de personalitat, de com resoldre situacions dels diferents participants i poder conèixer millor i també veure afinitats entre nosaltres o diferències i poder treballar el grup i la seva confiança.


VARIACIONS

Ja a la clase vam fer una variació que era en comptes de que la situació estigui escrita en un paper de manera individual i cadascú ho pensa a nivel personal i ho exposa, la variació que vam realizar era que el dinamitzador per parelles els hi aplicaba un rol d´una situació i el representaven.
una vegada havia acabat l´escenificació es feia una posada en comú entre tots els participants per veure com ens havia semblat, i trobar caracteristiques d´assertivitat, d´habillitat social, de llenguatge no verbal....es adir amb l´escenificació treballem altres conceptes també.


No hay comentarios:

Publicar un comentario