domingo, 21 de octubre de 2018
Dinàmica 6. EL cuento de la rana
DINAMICA 6 . EL CUENTO DE LA RANA
-DINAMICA DE CONEIXEMENT I CONFIANÇA
-DINAMICA DE BARRERES DE LA COMUNICACIÓ VERBAL
OBJECTIUS
-Crear confiança en el grup i fer que cada cop treballin mes entre ells i entre persones diferents a les que sovint treballen.
- Comprovar com les barreres de la comunicación verbal poder fer cambiar totalment el sentit d´una historia., d´una realitat.
EDAT
A partir de 10 anys
MIDA DEL GRUP
Necessitem de 3 a 4 voluntaris aproximadament per poder fer la dinámica, aixi que el grup sigui de 15 a 30 persones que son les que escolten i analitzen
MATERIALS
-Un text on aparegui un conte, un relat, una historia per poder llegar
-Un full d´avaluacio on les persones que escolten el que expliquen els voluntaris anoten com va variant o no la història.
DESENVOLUPAMENT
Aquesta dinámica comença aixi. El dinamitzador llegeix una historia al grup i al primer voluntari de l´activitat.
Bé el llegeix molt lentament perque tothom el pugui retenir ala conciencia tant ell com tot el grup i despres li torna a lleigir al primer voluntari per fer un record rapid del relat.
Doncs be, els altres voluntaris estaven fora de la sala on s´ha llegit per tant no han escoltat res.
Una vegada el voluntari ha acabat d´escoltar una vegada mes l´història, fa que entri el primer voluntari i li explica desde la seva memoria al voluntari segon.
Com es de suposar li explica pero normalment la retentiva es perd informació, per tant aquest segon voluntari ja no te l´historia real.
Aquest procediment passa del segon al tercer i del tercer al Quart
Mentre tot aixó passa els demes del grup en el full d evaluacio apunten que s´han anat deixant cadascun d´ells d´explicar, que han omitit i que han distorsionat.
Al final de la dinámica es torna a lleigir l´historia, conte o relat auténtic i es compara amb com s´ha explicat per l´ultim voluntari per aixi comprobar l´estat de veritat de l´historia.
AVALUACIÓ
En aquesta dinámica es treballa molt com una persona pot escoltar o sentir, es a dir si escolta i presta atenció o no.
També podem comprobar com les persones tenim tendència a cambiar les histories i com fer que passin a no tenir res a veure amb la realitat.
Ens ajuda a compendre les barreres del llenguatge verbal que tenim al nostre dia a dia.
VARIANTS
El número de voluntaris pot ser proporcional ala llargada de l´historia o cuanta gent sigui al grup.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario