DINÀMICA 4
EL TELÈFON ACTIU I PARAT
-DINÀMICA DE PRESENTACIÓ
-DINÀMICA DE CONEIXEMENT I CONFIANÇA
-DINÀMICA DE COL.LABORACIÓ
OBJECTIUS
-A nivel de presentació amb aquesta dinámica treballem el afavorir la distensió i crear un clima positiu.
- Com a coneixement i confiança potenciar la confiança del grup,
- A nivel de col.laboració volem establir un clima de complicitat.
EDAT
A partir de 15 anys
MIDA DEL GRUP
Entre 15 i 30 persones
DURADA:
15 a 20 min
MATERIALS
Un espai on es pugui fer una fila
DESENVOLUPAMENT
Inicialment formem una rotllana o sino asseguts a les cadires de la classe pero en forma de U amb tots els membres que participen en la dinámica. El que està al inici de la rotllana o sino al inici de la la U s´inventa una historia i li explica al del seu costat ala orella. Aquest ki explica el del seu costat i així fins passar per tots els membres.
Una vegada hagi passat per tots els integrants l'últim diu en veu alta quina es la historia que a ell li ha arribat i es compara amb qui la dit inicialment, per veure lo que ha arribat a distorsionar, si molt o poc-
VARIANTS
També vam fer la variant d´aquest joc, i va ser en silenci pero si amb gesticulació. És a dir el funcionament era el mateix: un s'inventa en comptes d´una història doncs una acció i amb gesticulacions li passa al seu company que esta assegut davant seu.
En aquesta variant tots els participants estan asseguts un davant l'altre mirant cap endavant sense veure que fa el del seu darrere, per així no saber que s'està gesticulant desde l'inici.
Doncs bé, el procediment és el mateix, passa d'un membre al altre i quan arribi al membre de davant de tot aquest fa la gesticulació de l'acció que ell ha rebut davant de tots els participants i es compara amb la de l'inici per veure com ha variat
AVALUACIÓ
S'ha de valorar si les persones s'han sentit còmodes i han actuat correctament, amb ordre i amb un esperit competitiu adequat.
També si el grau de comprensió de la dinámica ha sigut acceptat ja que hem treballat llenguatge no verbal i és molt més difícil de treballar en grup, i crearem un diàleg on puguin expressar si els ha costat o no, com han viscut el contacte, la col.laboració individual i grupal i totes aquestes reflexions es contrasten amb les del animador o dinamitzador, que ha gravat tota la dinàmica perque despres es puguin veure i analitzar grupalment i crear connexions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario