domingo, 9 de diciembre de 2018

Dinàmica 12. La mímica i les onomatopelles



DINÀMICA 12. LA MÍMICA I LES ONOMATOPELLES


-DINÀMICA PER TREBALLAR EL LLENGUATGE NO VERBAL UTILITZANT ONOMATOPELLES
-DINÀMICA DE COHESIÓ O COL.LABORACIÓ DEL GRUP
-DINÀMICA DE CONFIANÇA
-DINÀMICA D´AUTOESTIMA

OBJECTIUS

-Afavorir el poder comunicar-nos amb els altres sense utlitzar paraules i associant unes gesticulacions, uns moviements o unes onomatopelles a unes paraules o altres.
-L´imporància de la gesticulació i de la observació en el llenguatge no verbal
-Afavorir l´intrepretació i gràcies a ella superar la vergonya
-Desenvolupar la memoria, la retenció
-Desenvolupar l´expressió corporal
- Treball de confiança amb el grup
-Treball d atenció cap als altres-
- Treball de l´imaginació i espontanietat.
- Treballar l´autoestima


EDAT

A partir de 12 anys

DURADA

15 o 20min

MATERIALS

L´indicació que ens proporciona el dinamitzador


DESENVOLUPAMENT i VARIACIÓ

Igual que en la dinámica anterior treballem el llenguatge no verbal, per tant no podem parlar.
En aquesta dinámica si es permet utlitzar onomatopelles.

Aquesta dinámica tracta que en parelles el dinamitzador dona una premissa per exemple A B C o 1 2 3 o SI NO NOSE....es adir paraules simples amb una seqüencia. que s´ha d´anar repetint, pero suprimit les paraules.
El que ha de treballar la parella es repetir primerament les paraules, i despres van substituïnt cada paraula per un moviment ,una gesticulació o una onomatopella i aixi amb totes les paraules, suprimint d´aquesta manera el llenguatge verbal per al no verbal i intepretar-ho a tots els altres participants cada parella el seu llenguatge no verbal escollit.

Exemple.

Nosaltres vam realit zar aquesta dinámica amb la seqüènicia 1 2 3
Cadascún de la parella deia 1, l altre 2 i tornava al primer i deia 3...aixi varies vegades.
Despres variava el número 1 per algún moviment o onomatopella i cada cop que tocava a la seqúència dir 1, s´utilitzava el que s´havia decidit un de la parella per no dir la paraula 1
….doncs així igual amb el 2 i amb el 3
Per tant al final de la dinámica el 1 2 3 queda suprimit per no paraula i per si moviment o onomatopella que significa per la parella aquella paraula.


AVALUACIÓ

S´ha de poder treballar el llenguatge no verbal, es a dir s´ha de saber treballar una associació de moviments i onomatopelles que subsitueixin a la paraula inicial, i memoritzar repetint moltes vegades .
En parelles hem de veure que han pogut treballar lliurement sense pressió i treballant l´espontanietat davant de les sitiuacions, i també la vergonya cap als altres.
L´imaginació i l´originalitat per tal de fer-nos entrendre sense paraules.









No hay comentarios:

Publicar un comentario